HTML

Spuri SC blogoldala

A Spuri SC amatőr futó, úszó és triatlon klub blogoldala... Friss információk az egyesületről, versenyekről és a tagokról... Tervek, célok, eredmények, versenybeszámolók meg ami még eszünkbe jut.

Kiemelt bejegyzések

Rovatok

Collemar-athon - avagy 42.195 m Barchiból Fanoba

2009.05.07. 16:35 veresur

Míg a csapat egyik része az edzőtáborban igyekezett testét-lelkét felkészíteni a versenyszezonra, bátor leánykülönítményünk Olaszországban mutatta meg mit tud.

Az alábbiakban első kézből (Fruzsitól) olvashattok beszámolót a kalandokról:

Kis csapatunk május 1-én hajnali ½ 7-kor gyülekezett a megbeszélt helyen. A város még aludt, de mi már nagy lelkesedéssel és vidáman néztünk az utazás elébe.

Hosszú autózásunkat megszakítottuk Olaszországban egy pici kis faluban, ahol először egy kastély kertjébe sikerült behajtanunk (nem egészen véletlenül :)), ahonnan persze kitessékeltek bennünket, mivel magánterület volt. Pár száz méterrel arrébb azonban valóban ráleltünk a falura, ahol a május 1-i ünnep részeként kirakodóvásár és piac fogadott bennünk, ahol azonnal megéreztük: igen, megérkeztünk Italiaba! A rövid kitérő után tovább autóztunk és késő délután megérkeztünk Fano városától délre, egy pici tengerparti faluba, ahol a szállásunk volt.
Rögtön sétáltunk egyet a tengerparton, majd egy pizza-val zártuk a napot.

Másnap reggel Fano kikötőjében, a verseny depójában, felvettük a rajtszámainkat, és elmentünk a közeli San Marino-ba. Miután találtunk egy pici árnyékos helyet az autónknak, felcaplattunk a városállam „belvárosába”, ami azért egy komolyabb sétát jelentett, de természetesen megérte a nagy túra, mert a városka és a kilátás is lenyűgöző volt. A hegyről azonban kiválóan látszott a környék domborzata, ami egy pici ijedtséget keltett néhányunk lelkében, hiszen a másnapi futáshoz is hasonló terepre volt kilátás.
A San Marino-i kirándulásunk után ismét Fano irányába indultunk, ahol egy kisebb keringés után ráleltünk „a” bizonyos bevásárlóközpontra, ahol egy-két apróságot tudtunk vásárolni. Miután ezt elintéztük, visszamentük a depóba, ahol a tésztaparty várt minket sok lelkes futó társaságában. Itt már ránk ragadt a verseny hangulata, úgy hogy a vacsora után gyorsan hazamentünk lepihenni.

És eljött a nagy nap! Fölkaptuk csomagjainkat, és a verseny által biztosított autóbuszokhoz mentünk, amivel felvittek minket a rajthoz. Lehet, hogy a dombok láttán, vagy egyszerűen az izgalom hatására gyakorlatilag sírtunk a nevetéstől, de így legalább vidám hangulatban érkeztünk Barchi nevű falucskába, a rajt helyére. Barchi egy jókora domb tetejére épült pár házból álló település, ahol a kb. 1000 ember rajhoz állt. Mindent bevetettek a szervezők: volt konfetti, helikopter, repülős bemutató, azaz hangulat igen emelkedett volt.

A futás útvonala Barchi faluból Fano kikötőjébe vezetett, összesen 8 településen áthaladva, ill. azon belül is a várakat érintve. Ez azt jelenti, hogy dombról dombra futottunk, várból várba, és itt ezt szó szerint kell érteni: sok esetben a várak belsejébe bevezették a mezőnyt, vagy macskaköves szűk sikátorokban kellett futnunk. Minden falucskában óriási szurkoló csapat gyűlt össze, gyerekek és idősek egyaránt, valóban ünnepként felfogva a futóversenyt. Kb. a táv ¾-nél volt az utolsó domb, amit meg kellett „másznunk”, utána kijőve a dombok közül egyszer csak elénk tárult a tenger csodálatos látványa, ami hatalmas erőt adott az addigra már fáradt lábainknak. A táv utolsó kb. 10-e sík terepen ment, a tenger partján, a befutó pedig a vitorlás hajók között a kikötőben volt.

A futás közben sokaknak volt egy-egy jó szava hozzánk, ill. érdeklődtek, hogy honnan jöttünk, és amikor megtudták, hogy Budapestről, akkor még nagyobb öröm volt számukra, hogy ilyen messziről ellátogattunk egy ’pici’ maratonra, volt aki meg is ígérte, hogy októberben eljön ide lefutni a nagy távot. A verseny során 5 km-ként voltak a frissítők, a szivacs állomások, minden az előírásoknak megfelelően, profi módon volt megszervezve.

Miután mindannyian teljesítettük a távot (itt külön kiemelném Timit és Margót, akik életűk első maratonját futották le, ill. Szilvit, aki egyéni csúccsal zárta a versenyt, és persze Mónit, aki legyőzve nátháját hősiesen helytállt), immáron boldogan, fáradtan, de megkönnyebbülve részt vettünk a második tésztapartyn is, és lelkesen meséltük az élményeinket egymásnak Boldogan indultunk haza, és zuhanyozás után lecammogtunk a tengerpartra, ahol a bátrabbak bemerészkedtek a 17 fokos tengerbe egy rövid mártózásra.
Amikor visszaértünk a szállásra, tájékoztattak minket, hogy az a hotel, ahol lakunk, az bezár, így át kell költöznünk máshová. Miután megnéztem a ’másik helyet”, összepakoltuk a cuccainkat, ami elmacskásodott futóműveinknek nem volt egy nagy öröm, de a minőségi váltásért megérte: egy sokkal szebb és tágasabb szállodába költöztettek bennünket, ahol Timi nagy örömére még a reggeli is bőségesebb volt. Persze azt hiszem, hogy a futóverseny teljesítésének mámorában bárminek örültünk volna. Este megint egy pizza és persze egy jó nagy adag fagyi következett, majd alvás.

Reggel a szorgalmas és elszánt sporttársnőim elmentek kocogni…nekem valahogy jobban esett a feljövő nap sugarainál a teraszon ülni és a tenger zúgását hallgatni.
Miután elkészültünk, fájó szívvel hazaindultunk, mert még bő 1000 km-es autózás állt előttünk, de hála Istennek, minden gond és probléma nélkül időben (1/2 8 J) hazaértünk.

Gondolom és remélem, hogy mindenkinek egy maradandó élmény volt ez a négy nap.
Csodálatos helyen futottunk és megint egy kicsit jobban megismertük egymást. A verseny útvonala pedig olyan különleges és szép volt, hogy igen nehéz lesz ehhez fogható, vagy ezt túlszárnyaló maratont találnunk bárhol máshol.

És végül a számok kedvelőinek az idők:

IdőTempóNév Félmaraton30K

Címkék: futas fano

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.